Úvod — Produkty — Tramvaj VarioLFplus/o
Projekt tramvajového vlaku, který bude provozován na specifické trati, byl zpracován podle zadání Dopravního podniku města Olomouce, a.s. Souprava je konstruována pro obousměrný provoz. Přitom vozidla lze provozovat samostatně, ale i ve dvojčlenném jednosměrném řízení. Výška podlahy je kombinovaná 350/650 mm. Vstupy mezi podvozky jsou bezbariérové.
Pro pojezd soupravy jsou použity na každém vozu dva hnací plně otočné trakční podvozky s dvojím vypružením typu KOMFORT plus. Základem podvozku je dělený kloubový rám. Každá náprava je poháněna vlastním příčně uloženým asynchronním trakčním motorem. Točivý moment je přenášen kloubovým hřídelem a nápravovou převodovkou s čelním soukolím.
Konstrukce skříně je ocelová svařovaná z uzavřených i otevřených profilů. Obložení hrubé stavby je provedeno z plastových desek, které jsou ke skeletu uchyceny lepením. Jedná se o skříň při použití tzv. lehké stavby. Čela jsou laminátová k ocelovému skeletu přichycena pružným lepícím tmelem. Všechny dveře světlé šířky 1300mm umožňují snadný nástup a výstup cestujících a urychlují jejich výměnu. Vnitřní vybavení a provedení soupravy odpovídá požadavku na vysoký standard přepravy cestujících.
Je použita tranzistorová výzbroj výrobce ŠKODA ELECTRIC a.s. s asynchronními motory o celkovém instalovaném trakčním výkonu 320 kW na vozidlo. Jeden střídač je určen pro jeden podvozek. Pro řízení a diagnostiku elektrické výzbroje je použit mikroprocesorový distribuovaný řídící systém. Výzbroj je umístěna na střeše vozidla.
| Rozchod (mm) | 1435 |
|---|---|
| Počet vozů (ks) | 2 |
| Délka soupravy bez krajních spřáhel (mm) | 31 300 |
| Počet hnacích otočných podvozků (ks) | 4 |
| Uspořádání pojezdu | Bó Bó + Bó Bó |
| Max/min průměr kola (mm) | 700/590 |
| Nejmenší poloměr oblouku (m) | 18 |
| Výška podlahy nad temenem kolejnice (mm) | 350/650 |
| Podíl nízké podlahy (%) | 36 |
| Počet dveří (ks) | 10 |
| Počet sedadel (ks) | 48 + 4 sklopné |
| Stojící cestující při 5os/m2 (počet) | 162 |
| Celková kapacita soupravy při 5os/m2 (počet) | 210 + 4 sklopné |
| Hmotnost prázdné soupravy (kg) | 42 400 |
| Jmenovité trakční napětí (V) | 600/750 |
| Přenos trakčního výkonu | AC |
| Ovládání brzd | elektromechanické |
| Instalovaný trakční výkon (kW) | 8×80 |
| Trakční motory | TAM 1003C/R |
| Maximální rychlost (km/hod) | 65 |