Tramvaj VarioLF


Video



Provoz může být zajišťován jedním nebo dvěma vozy ve vlaku, nebo soupravami, složenými z jednoho motorového vozu a jednoho vlečného vozu případně dvou motorových vozů a jednoho vlečného vozu.

Pojezd

Pro pojezd vozu jsou použity dva hnací plně otočné trakční podvozky typu KOMFORT s primárním i sekundárním vypružením. Každý podvozek má dosazeny dva asynchronní motory o výkonu 180 kW. Na hřídeli motorů je umístěna elektromechanická kotoučová brzda.

Skříň

Hrubá stavba skříně typu VarCB3LF je svařovaná, lehké ocelové konstrukce s antikorozní úpravou, s laminátovými čely, která jsou ke skeletu přichycena pružným lepícím tmelem.

Tramvajová skříň

  • pří šířce vozidlové skříně 2 500 mm v souladu s platnou ČSN EN maximalizuje možnou vzdálenost otočných čepů na 7 500 mm
  • výška podlahy od T.K. – 860 mm / 350 mm
  • umožňuje montáž elektrického pohonu do střešní konstrukce
  • při její konstrukci a výrobě jsou využívány nejmodernější technologie – uzavřené profily, lepená čela, ochrana proti korozi
  • je registrována jako užitný vzor u Úřadu průmyslového vlastnictví České republiky pod číslem 1432 ze dne 10.05.2004.

Elektrická výzbroj

Je použit trakční pohon s AC přenosem výkonu.

Řízení pohonu je mikroprocesorové na bázi IGBT techniky s rekuperací. Jeden střídač je určen pro jeden podvozek. Výzbroj je umístěna na střeše vozidla.

Technické parametry

Rozchod (mm) 1435
Šířka vozidla (mm) 2480
Hmotnost prázdné tramvaje (kg) 21 200+-5%
Počet míst k sezení 33
Počet míst k stání (při 4 os/m2) 58
Počet míst pro invalidní vozíky/kočárky 1/1
Max. obsaditelnost (při 8os./m2) 149
In­stalovaný výkon (kW) 360
Maximální rychlost (km/hod.) 65
Max. zrychlení prázdného vozu (m/s2) 1,8
Min. poloměr projížděného oblouku R 18m
Podíl nízké podlahy tramvaje 36 %
Počet trakčních podvozků 2
Adhezní hmotnost 100 %

Produkty

Jsme certifikováni podle mezinárodních norem pro jakost.

Máme vybudovaný, dokumentovaný a zavedený systém managementu jakosti podle ČSN EN ISO 9001:2009.

Certifikát